Förtydligande ang. Telias fastighetsnät

Det finns en del som har ringt Telias kundtjänst om frågor som dykt upp. Det är inte säkert att ni fått rätt svar. Det bästa är om ni kan vänta tills mötet så ni får rätt svar ifrån början.

Bl.a. Är det en del som ringt och frågat hur det funkar med befintliga abonnemang hos Telia, som man har bindning kvar på. Vissa har tydligen fått till svar att dom är personliga och inte kan sägas upp i förtid, men det stämmer inte. Telia löser dem eftersom det är inom samma företag. Dom i kundtjänst sitter inte med rätt information gällande vårt avtal. Så som sagt det bästa är att vänta med era frågor tills mötet.

Vi jobbar på att få till ett tidigare möte ganska så snart, då vi förstått att en del är osäkra på vad detta är, vad det innebär och så vidare.

Det senare mötet som blir av någon månad före driftsättning så kommer det komma en lokal representant ifrån Telia som tar hand om alla frågor gällande nummerflytt, tar emot beställning av extra boxar, programpaket och så vidare.

En del kanske också tycker att det låter dyrt att höja samfällighetsavgiften med 350:-/ månaden. Men räknar ni på vad ni betalar idag för tv-abonnemang, kortavgift, ev. tvillingabonnemang, fast telefoni och bredband, så är 350: – i de flesta fall ganska liten summa.

/Styrelsen

Kommentera

E-postadressen publiceras inte.